• Lata doświadczeń w biznesie
img

Innowacyjne funkcjonalności w obsłudze płatności online dla firm

Płatności online to kluczowa sprawa dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Dziś już nie wystarczy zaoferować klientom szybkich przelewów internetowych, czy nawet szerokiego wyboru różnych kanałów płatności. Aby zapewnić sobie sprawne funkcjonowanie tego segmentu swojego biznesu i mieć gwarancję, że klienci czują się dobrze obsłużeni i chętnie powrócą, warto stawiać na dodatkowe funkcjonalności, które usprawnią sprawy finansowe w naszym sklepie. Oto, jakie propozycje dla sklepów internetowych i serwisów ma firma Dotpay – jeden z największych operatorów płatności online działających w Polsce.

Skracanie ścieżki płatności oparte jest o integrację sklepu w modelu „white label”. Celem jest zminimalizowanie liczby kroków, które musi wykonać klient, aby dokonać transakcji. Zamiast żmudnego wypełniania formularza, po wybraniu kanału płatności klient przekierowywany jest od razu do miejsca, w którym wystarczy zatwierdzić transakcję. Szybkość płatności sprawia, że klienci chętniej decydują się na zakupy w danym sklepie

Płatności one click to kolejny krok w tej samej rewolucji mającej na celu maksymalne przyspieszenie płatności w sieci. Coraz popularniejszy system BLIK wspierany także przez Dotpay wymaga jedynie zainstalowania na swoim telefonie aplikacji powiązanej z bankiem. Następnie klient nie opuszczając koszyka, zatwierdza transakcję wpisując jednorazowy kod generowany przez aplikację. Błyskawicznie i bezpiecznie! Tak wyglądają nowoczesne płatności online.

Płatności cykliczne to kolejne rozwiązanie, które pomaga budować przywianie klientów do danego serwisu. Jest dedykowane serwisom, które opierają model swojej działalności o abonamenty i subskrypcje. Na czym to polega? Klient jednorazowo wyraża zgodę na regularne obciążanie swojej karty określoną kwotą. Dotpay dba o to, by cały proces odbywał się automatycznie, dzięki czemu klient nie musi już pamiętać o dokonywaniu płatności i może cieszyć się stałym dostępem do wybranych treści. Warto pamiętać, że część klientów rezygnuje z subskrypcji, gdy muszą sami dokonywać przelewów, za to chętnie pozostają przy abonamencie opłacanym automatycznie, więc jest to rozwiązanie zwiększające zyski serwisu.
Pasaż to natomiast oferta dla tych, którzy prowadzą serwis zrzeszających różnych sprzedawców, na przykład stronę z internetowymi butikami rękodzielników czy artystów. Opcja ta sprawia, że klient może wrzucać do koszyka towary od różnych sprzedawców i zapłacić za nie w jednej transakcji, co jest dla niego bardzo wygodne i stanowi sporą oszczędność czasu. Pasaż to usługa pozwalająca następnie sprawnie podzielić płatności tak, by odpowiednie kwoty trafiły na konta poszczególnych sprzedających. 

 

Zobacz również