• Lata doświadczeń w biznesie
img

Czy one click payments mogą zwiększyć sprzedaż internetową?

Zastanówmy się, czego oczekują użytkownicy sieci w wieku poniżej 35 lat, którzy robią zakupy w sklepach internetowych. Wydaje się, że priorytetem jest dla nich realizacja usługi w ekspresowym tempie. E-klienci nie są po prostu przyzwyczajeni do długiego czekania. Gdyby przenieśli się do czasów, gdy przed sklepami ustawiały się kilkumetrowe kolejki, przeżyliby ogromną traumę. Sprzedawcy internetowi doskonale zdają sobie sprawę z potrzeb współczesnych klientów. Dlatego, wychodząc im naprzeciw, dostarczają metod płatności, które nie wymagają zbyt wiele zaangażowania i które można wykonać w bardzo krótkim czasie. Do najpopularniejszych sposobów płatności należy przelew realizowany z wykorzystaniem kart płatniczych. Doskonale sprawdzają się, więc płatności one click oferowane przez Dotpay.

Na czym polega płatność one click?
Płatność one click wiąże się z zachowaniem danych karty w specjalnym systemie. Oczywiście, za zgodą klienta. Późniejsze zakupy naprawdę wymagają tylko jednego kliknięcia. Klient nie musi, bowiem podawać swoich danych ani danych karty. Sprzedawca zleca płatność, przekazując odpowiednie parametry. Podstawową wątpliwością dotyczącą tego typu płatności jest ich bezpieczeństwo. Jednak płatności one click naprawdę nie należy się obawiać. Trzeba zaznaczyć, że dane kart płatniczych muszą być przechowywane z zachowaniem określonych standardów. Świadczą o tym odpowiednie certyfikaty. Dotpay pozwala na wykonanie integracji, w której do wprowadzenia danych karty dochodzi na stronie sklepu. Jednak nie jest to takie proste. Sprzedawca musi w tym przypadku przejść dodatkową certyfikację, a banki mogą zastosować dodatkową formę uwierzytelnienia transakcji kodem. 

Jakie korzyści przynosi sprzedawcy wprowadzenie płatności one-click?
Podstawową korzyścią płynącą z zastosowania nowych form płatności jest wzrost liczby zadowolonych klientów. Maleje także liczba koszyków porzuconych przez kupujących przed ukończeniem transakcji. Nowoczesne metody płatnicze doceniają klienci, dla których liczy się szybkość zakupów, ich wygoda oraz przejrzystość. Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna, więc walka o klienta trwa nieprzerwanie. Im bardziej sprzedawca zmniejszy liczbę kroków niezbędnych do sfinalizowania zakupów, tym więcej potencjalnych klientów jest w stanie przyciągnąć do sklepu i zatrzymać na stałe. Możliwość dokonania płatności za pomocą jednego kliknięcia jest szczególnie istotna w przypadku zakupów impulsywnych, na które przeznaczamy mniejsze kwoty. Wieloetapowy formularz zamówienia mija się wówczas zupełnie z celem. 

Zobacz również