• Lata doświadczeń w biznesie
img

Rozkręć swój własny e-biznes

W dobie coraz dynamiczniejszego rozwoju technologicznego, warto zmienić swoje podejście do biznesu. Przyszłość to Internet. Marketing już został kompletnie zmieniony przez media społecznościowe, a kontakt z klientem wygląda zupełnie inaczej w dobie smartfonów. Mimo, że konkurencja jest ogromna, Internet stwarza równe szanse dla każdego z potencjałem i oryginalnym pomysłem na prowadzenie własnego e-sklepu. Wystarczy kierować się odpowiednią etyką i dbać o poziom satysfakcji swoich klientów, żeby osiągnąć sukces.

Rynek e-commerce wyróżnia się tym, że w zasadzie każdemu pozwala na założenie własnej działalności. Nie potrzeba wielkiego kapitału ani kredytu, wystarczy mieć produkt bądź usługę, którą chcemy zaoferować innym użytkownikom. Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej nie wiąże się z dużymi wydatkami, w przeciwieństwie do wynajmu stacjonarnej placówki, zatrudnieniu pracowników i opłacaniu magazynu. Świadomie budowana marka, dbanie o relacje z klientem i dobrej jakości towar są podstawową trójcą, która zapewnia dobry start. Wyjaśniamy zatem, jak rozkręcić własny e-biznes. 

Relacja z klientem
Przedsiębiorca, który dba o zadowolenie swoich stałych klientów może liczyć na większe zyski. W kontakcie mailowym z klientem podkreślaj, jak ważna dla Ciebie jest jego opinia oraz że wszystkie zgłoszone sugestie podlegają analizie, mającej na celu poprawienie funkcjonowania witryny. Jako właściciel często nie posiadasz odpowiedniego dystansu do swojego biznesu, dlatego wszelkie uwagi i komentarze bierz na poważnie, ponieważ wskazują na słabe strony Twojej strony. Ponadto warto korzystać takich narzędzi jak Google Analytics czy dane CRM, które ułatwiają budowanie scenariuszy reklamowych, dopasowanych do potrzeb danego konsumenta. Bardzo ważne jest zatem, aby określić kim jest nasz klient, jak często i co kupuje, jakie produkty wzbudzają jego zainteresowanie i jakie działania w związku z tym podejmuje. Równie istotne jest np. to, na jakim etapie zakupu klient zatrzymał się oraz jakie są możliwe przyczyny jego rezygnacji z realizacji transakcji. Tego typu informacje pomogą ci stworzyć spersonalizowaną ofertę, która zbuduje bazę stałych i zaufanych klientów.

Transparentność działania
Chcąc pozyskiwać klientów w sieci, musimy zadbać o naszą wiarygodność. Nieważne jak bardzo szczere są nasze intencje, jeśli strona mówi zupełnie co innego. Brak danych kontaktowych i informacji o firmie, brak maila kontaktowego i możliwości zadania pytania, ukryte koszty i zasady na jakich można zwrócić towar. To wszystko sprawia, że klient nabiera wątpliwości co do naszych zamiarów. Równie ważnym aspektem jest zaoferowanie przejrzystej transakcji z możliwością wyboru kilku metod płatności. Aby zapewnić ich jak najwyższe bezpieczeństwo dobrze korzystać z usług certyfikowanego pośrednika płatności online jak np. Dotpay.

Zobacz również